måndag 8 april 2013

Slut på påsklovet

Idag har vi jobbat med sista läs läxan. Det känns skönt att boken är slut. Och när vi kom in i klassrummet
så var det jätte konstig  allt var på andra platser. Och min bästa kompis Jason är i England så han är ledig
så då jobbar jag med Christof. skrivet av Arvid Hansell.

Imorse när vi kom in i klassrummet hade Izabelle möblerat om, det är jättefint men annorlunda. Vi har jobbat med sista kapitlet i läsboken, det är tråkigt för jag gillar den men lite roligt för då är 2an snart slut och sommarlovet börjar. Vi har haft gympa, det är roligt. Vi har skrivit om vårat påsklov och jag har jobbat med iPad och datortid och då använt Espresso.




3 kommentarer:

  1. Såhär efter påsklovet tror jag att ni behöver en gåta för att komma i gång!

    Du är i ett rum med tre strömbrytare. Varje strömbrytare går till varsin lampa i ett rum bredvid. Du kan inte se in i rummet bredvid men du har tillåtelse att gå in i rummet 1 gång för att sedan gå tillbaka till rummet med brytarna. Hur gör du för att ta reda på vilken strömbrytare som går till vilken lampa?

    SvaraRadera
  2. Sätt på en lampa och vänta en timme tills den blivit varm. Precis innan du går in i rummet sätter du på en till lampa som inte kommer att vara varm när du kommer in. Den tredje låter du vara.

    SvaraRadera